Štěstí je něco, co nemůžeme druhému dát, jen mu můžeme ukázat cestu ...


Proč se vlastně ve vztazích trápíme

14.09.2013 08:06

Připomeňme si nejčastější příčiny trápení v partnerských vztazích (pro zjednodušení to vezmu jako úvahy muže, ale klidně si dosaďte ženu, je to totéž) :

· Je volná ? Trápím se tím, že jistá žena miluje jiného muže. Zopakujte si několikrát tuto větu. To je ale blbost, co ? Proč bych se měl já trápit tím, že jsou jiní dva lidé šťastní a chtít jim to ničit ? Budu hledat tu, která bude šťastná se mnou !

· Jak ji získám ? Úvaha lovce – jak ulovím svou kořist ? Nahlas se sice sám obelhávám slovy „Já ji miluji, mám ji rád, dal bych pro ni život“, ale ve skutečnosti se mé činy řídí jediným – „Chci ji vlastnit tak, aby k ní nemohl nikdo jiný ! Chci to být já, kdo ji ovládá, kdo s ní spí, kdo jí určuje další život !“

· Opravdu mne má ráda ? Tahle otázka už na světě způsobila tolik žalu, bolesti, utrpení a křivd, že se to ani vypovědět nedá. Nikdy na ni nezískáte odpověď s důkazem, s doživotní zárukou, s úředním potvrzením a pečetí. Přesto o to od první do poslední chvíle vašeho vztahu tvrdě a s vypětím všech sil usilujete. Zcela marně.

· Je mi věrná ? Tak tahle otázka je ještě větší ničitel, než ta předchozí. Chcete dokazovat věrnost, protože nevěříte v lásku ? Jste slaboši a slabochy zůstanete tak dlouho, dokud bude otázka věrnosti, či nevěry znít ve vaší hlavě.

· Podvádí mně ! Co to znamená v partnerském vztahu ? Váš majetek neplní vaše přání ? Vaše věc, kterou jste ukořistil, aniž vám kdy patřila, se nechová tak, že vám neleží od rána do večera u nohou ? Upřímně – pokud si myslím, že mne partnerka tím, že má ráda i jiné lidi, podvádí, pak ji vlastně jinými slovy nedovoluji být svobodnou a šťastnou, i když jsem jí to při dobývání všemi způsoby sliboval. Pliveme na politiky, že nedodržují své předvolební sliby a sami v každém vztahu činíme navlas to stejné.

· Jen aby na to nepřišla ? A na co ? Na to, že ji už nemiluji ? No, to je přirozené lidským pocitům, že nejsou stálé a navěky. Že miluji jinou ? Na to mám jako lidská bytost právo do přírody, protože to tak sama příroda zařídila. Srdce si moc poroučet nedá. Ale když se neřídíte pravdou v srdci, ubližujete všem. Sobě, protože se týráte, své partnerce, kterou už nemilujete a necháte jí žít ve lži a té, kterou milujete, protože ji nutíte se chovat, jako by se za tu skrývanou lásku musela stydět.
( moje pozn.: a když ne stydět, tak ji schovávat a mít z toho psychické a nakonec i fyzické problémy typu zácpa apod.) 

· Jak jí to říct, abych jí neublížil ? Především, nikdo nemá právo na můj život a mou lásku, stejně, jako já nemám právo na lásku a život někoho jiného. Najít cestu šetrného sdělení je věc složitá, ale žít ve lži a přetvářce pod vydíráním druhé, jak moc bych jí rozchodem, nebo láskou k jiné ženě ublížil, také nemusím. Záleží to jen na mně, na nikom jiném. Jen si musím pamatovat, že chci-li svobodu, musím jí dát i všem ostatním.
( moje pozn.: nejen fyzicky, ale především psychicky - když se s někým rozejdete a dál jej uchováte v mysli jako svého partnera, nebudou jemu ani vám další vztahy fungovat. Musíte i v myšlenkách "přerodit" vztah na kamarádský, ne partnerský )


Tyto a podobné otázky tvoří tři čtvrtě aktivit vašeho života. Více či méně se veškeré vaše konání točí kolem lovu partnera a jeho udržení. Studujete, děláte kariéru, získáváte tituly a moc – pro ulovení co nejhodnotnějšího partnera. Navíc, hodnotu partnera neměříte svým srdcem, ale obdivem a závistí druhých. ( moje pozn.: a nebo svojí hodnotu, která vám zvyšuje malé sebevědomí )

Když se takto podíváte na život běžných lidí, měly by se skutečně šťastné páry vystavovat v muzeu, jak jsou vzácné.

Přitom stačí tak málo. Mžiknutí oka. Záchvěv motýlího křídla. Jen tolik času a námahy potřebujete ke změně.
( moje pozn: možná Toltékové - ale my, co jsme vychovaní v naší civilizaci a máme do hlavy nacpáno něco úplně jiného, nám to může trvat i roky a roky, věřte mi, mám to za sebou :-))



Cesta Toltéků – cesta pravdy

Překročte pomyslnou linii, dělící svět obyčejných utrápených lidí od světa svobodných bojovníků - Toltéků. Ta linie je navíc jen ve vaší mysli, takže se přitom nemusíte ani pohnout.

Zásada života Toltéků je jednoduchá – ve vztahu se nezaměřujte na dostávání lásky, důvěry, pomoci, času, milování a objímání od jiných, ale na dávání lásky, důvěry, pomoci, času, milování a objímání jiným. Rázem se vám celý váš svět i život převrátí naruby ! ( moje pozn.: ale ostatní vás budou považovat za exota, který to nemá v hlavě v pořádku, počítejte s tím :-) V Evropě nejsme zvyklí na to, že svoboda platí i ve vztahu )

( A ještě jedna poznámka: když budete ve vztahu s člověkem, který to má "po staru" a vy už "po novu" podle Toltéků a Vesmíru, pak se taky můžete dočkat reakce, kdy vám bude vyčteno, že ani trochu nežárlíte, tudíž partnerku/a dost nemilujete. Někdy je to pro partnera jakýsi impuls, aby vás zkoušel a flirtoval s jinými, aby u vás tu žárlivost vzbudil a dokázal sám sobě, že ho milujete, že je žádoucí a tak.. Lidé z naší civilizace někdy svobodu prostě neunesou a "hledají závislost" aspoň minimální ).

Jde o následující rovnici : Pokud jsem soustředěn na to, zda mne někdo miluje, zda je mi věrný, zda se neschází s jiným – musím si tuto skutečnost potvrzovat neustále znovu a znovu – a nikdy nejsem uspokojen na delší dobu, než na přítomný okamžik.

Ale pokud obrátím svou pozornost naruby, zaměřím se na druhou stranu téže mince, tak dojdu okamžitě k poznání, že svým zamilováním se do určité osoby jsem ve svém nitru otevřel zdroj krásy, štěstí, blaha a lásky. Jsem šťastný, že existuje někdo, kdo pro mne tyto zdroje proudících pocitů otevřel. Ten zdroj nemusím hlídat – je bezedný. Můžu z něj rozdávat všem tolik, kolik jen stačím a čím víc dám, tím více je ten zdroj silnější a mohutnější. Nemůže mi být sebrán, upřen, zakázán. Nemůže jej nikdo oslabit – kromě mne samotného. Můžu si ze své lásky k jiné kdykoli nabrat plný džber krásna – ani u toho ta, kterou miluji, nemusí být ( kouknu se na fotku své milé, zavřu oči a představím si krásnou chvilku s ní ), někdy o tom dokonce ani nemusí vědět ( moje pozn: kdo zažil platonickou lásku, tak ví, tam to jde :-) ve skutečném vztahu nám to kazí vždycky to majetnické pojetí osob ve vztahu ).



Zdroj: www.o-zdravi.cz/clanky/partnerske-v…

—————

Zpět