Štěstí je něco, co nemůžeme druhému dát, jen mu můžeme ukázat cestu ...


Různé

03.05.2011 20:55

Zajímavé myšlenky o Vesmíru a Bohu

Co je příčinou existence Boha? Nejčastější námitkou vůči tomuto argumentu je „co je příčinou existence Boha?“. Ovšem otázka „co je příčinou X“ má smysl jen tehdy, pokud existuje nějaký náznak toho, že X mělo počátek. V tomto případě není nic, co by vedlo k předpokladu, že příčina velkého třesku měla počátek. Ostatně vzhledem k tomu, že před velkým třeskem čas neexistoval, příčina velkého třesku musela existovat bezčasově. Proto nemohla mít počátek, a tedy ani příčinu. Rádi bychom tohle řekli o vesmíru, ale není to možné, protože — jak už jsme viděli — důkazy ukazují na to, že vesmír počátek měl.   Bůh je nejlepším vysvětlením existence vesmíru, který umožňuje život.   Astrofyzikové zjišťují, že velký třesk byl zjevně velmi přesně vyladěn. Číselné hodnoty různých přírodních sil jako například gravitace, elektromagnetismu, subatomárních sil a náboje elektronu „náhodou přesně zapadají“ do extrémně úzkého rozmezí, které umožňuje život....

—————

18.03.2010 07:57

Česká bajka

Klasická verze:   Mravenec pracuje cele dlouhé horké léto; postaví si dum a vytvoří zásoby na zimu. Cikáda si říká, jak je mravenec hloupý, takové pěkné počasí a mravenec se jen dře. Směje se, tancuje a užívá si. Pak přijde zima, mravenec se schová do tepla domu a pochutnává si na zásobách, zatímco cikáda se třese zimou a bez jídla brzy umře.   Současná verze: Mravenec pracuje celé dlouhé horké léto; postaví si dům a vytvoří zásoby na zimu. Cikáda si říká, jak je mravenec hloupý, takové pěkné počasí a mravenec se jen dře. Cikády se smějí, tancují a užívají si. Pak přijde zima, mravenec se schová do tepla domu a pochutnává si na zásobách. Cikády, třesoucí se zimou vyhladovělé, zorganizují tiskovou konferenci, na které se táží, kde vzal mravenec právo na to být v teple a dobře živený, zatímco jiní, méně šťastní, umírají zimou a hladem. Televize uvede vše v přímém přenosu, ukazuje třesoucí se cikády a záběry mravence, jak si v...

—————

02.03.2010 11:24

Která Éčka škodí...

PŘÍZNIVĚ PŮSOBÍCÍ LÁTKY E: 100, 101, 140, 150a, 160a,c,d,e, 161b, 162, 163, 170, 175, 270, 290, 300, 306–308, 322, 410, 440, 901, 948 LÁTKY PŘIJATELNÉ E: 141, 172, 174, 260, 296, 301, 302, 304, 309, 315, 316, 325–327, 334, 350–352, 363, 406, 460, 470b, 551–553, 640, 650, 902–904, 920, 949, 1102, 1103 LÁTKY MÉNĚ VHODNÉ E: 150b,c,d, 153, 160b,f, 171, 200, 202, 203, 261, 263, 297, 330–332, 335, 337, 353, 354, 400–404, 407, 415–418, 420-422, 425, 426, 445, 461, 463–466, 469,470–475, 481–483, 491–495, 500–504, 508–511, 514–517, 524–530, 554–559, 570, 574–579, 585, 912, 914, 938, 939, 941, 942, 953, 957, 965, 966, 967, 968, 999, 1105, 1200, 1404, 1420, 1422, 1451, 1452, 1520 LÁTKY PŮSOBÍCÍ NEPŘÍZNIVĚ E: 120, 161g, 173, 234, 236, 251, 252, 262, 280–283, 338–341, 343, 355–357, 380, 385, 405, 407a, 412–414, 432–436, 442, 444, 450–452, 459, 468, 476, 477, 479b, 507, 513, 518, 520–523, 535, 536, 538, 541, 620–635, 900, 943, 950, 951, 959, 1201, 1202, 1204, 1410, 1412–1414, 1440, 1442,...

—————

16.02.2010 13:50

JAK ZVLÁDNOUT TRÉMU ?

Čeká vás přijímací pohovor, zkouška, důležitá prezentace či obhajoba vaší práce? Nedejte si tak důležitou záležitost zkazit trémou. Tréma přišla ke svému jménu podle latinského slova tremere - třást se. Třesou se nám při ní ruce, nohy se podlamují, srdce buší, potíme se, v ústech máme sucho - a v hlavě často prázdno. Projevy trémy jsou úplně přirozené. Jde o psychický stav emočního napětí - pocit nejistoty a strach, že neobstojíme. Tréma je tedy jen další z niterných individuálních rekací, rozhodně nejde o objektivní hodnocení situace. Přesně podle hesla, že strach je jen v očích toho, kdo se bojí. Občas se s ní potýká každý, a že ji mají, přiznávají i staří herci. Ale všechny další projevy nad tuto mez už nám i našemu výkonu škodí. Naštěstí se s trémou dá bojovat. Nejefektivnější je kombinace tělesného i duševního tréninku. První zásada: Být dobře připraven Pokud víte, že jste se přípravě věnovali důkladně a zodpovědně, pomysleli jste na různé okolnosti a náležitou péči jste...

—————

04.02.2010 16:30

STAŇ SE MISTREM ŽIVOTA

 Mistr vždy souhlasí se všemi událostmi ve svém životě, neboť ačkoliv vypadají jakkoli nepříznivě, v dřívější době vytvořil podmínky k jejich vzniku. Neznamená to však, že podlehnete tlaku událostí, ale vezmete si z nich poučení.                                 Mistr vidí dokonalost i ve zdánlivě nedokonalém.   Ne vždy si Mistr uvědomuje, na jaké úrovni chtěl dosáhnout určitého výsledku. Ale nikdy nepochybuje o tom, že daného výsledku na nějaké úrovni dosáhnout chtěl.   Mistr nikdy a nic neodsuzuje, za žádných okolností. Ví, že si vytvořil všechno, co nyní prožívá a je si vědom prostého faktu, že je schopen kdykoli změnit vše, co kdy vytvořil.   Mistr si uvědomuje, že vše, co by odsuzoval by vlastně udržoval. Ví, že pro svůj vývoj potřebuje vše, co...

—————

19.11.2009 15:46

Pro ženy

OČIMA NÁSILNÍKA (není to vtip) Se skupinou odsouzených za znásilnění byl ve vězení proveden rozhovor o tom, co očekávají u potenciální oběti a zde jsou některá zajímavá fakta:     1) První věc, na kterou muži u potenciální oběti ohlíží, je účes. Nejpravděpodobněji budou pronásledují ženu s culíkem, drdolem, copem nebo jiným účesem, který je snadné uchopit. Také půjdou pravděpodobněji po ženě s dlouhými vlasy. Ženy s krátkými vlasy nejsou běžnými cíly. 2) Druhou věcí, po které se muž dívá je oblečení. Vyhledávají ženy, jejichž oblečení je snadné rychle odstranit. Většina z nich má u sebe nůžky speciálně na stříhání oblečení. 3) Také vyhledávají ženy, které telefonují, hledají něco v kabelce nebo dělají nějakou činnost za chůze, protože nedávají pozor a mohou být snadno přemoženy. 4) Muži nejpravděpodobněji zaútočí a znásilní brzy zrána, mezi 5:00 a 8:30 hod. 5) Nejčastějším místem, kde jsou ženy unášeny je parkoviště u prodejny potravin....

—————

19.11.2009 15:37

Třetinvý systém učení

Znáte třetinový systém? Jednu třetinu se naučíte, druhou si přečtete a na tu třetí se vykašlete. U testu pak třetinu od někoho opíšete, třetinu si vymyslíte a při trošce štěstí poslední třetinu budete umět. Podle studentů ekonomie je to prý nejefektivnější způsob přípravy na testy. Academica nabízí stéblo všem tonoucím. Přinášíme pár tipů, jak šikovně tlačit do hlavy. Jak se nejlépe učit Představte si ale, že se máte naučit jména, adresy a telefonní čísla všech kadeřníků ve Zlatých stránkách. Anebo třeba na padesát desetinných míst čísla pí. Je pravda, že v rámci učebních osnov až takové bizarnosti nejsou, ale času je někdy příliš málo a kniha tlustá a bez obrázků. Existují různé publikace, které se zaobírají problematikou studia a poskytují různé návody, tipy a triky, jak si zefektivnit učení a udělat si ho zajímavějším. Když se na základě nich začnou medici s chutí učit historii, přiznám, že jsou skutečnou revolucí na knižním trhu. Nicméně, nejdůležitější je najít si...

—————

19.11.2009 15:18

Životabudiče ( nejen pro studenty )

Cola Strom vysoký 10 - 20 metrů roste především v pralesních oblastech západní Afriky. Plody ve tvaru hvězdy obsahují od 3 do 12 semen velikosti kaštanu v barvě bílé nebo červené. Domorodí obyvatelé běžně kolové ořechy žvýkali čerstvé nebo z nich připravovali nápoj. Slavný nápoj Coca-cola původně obsahoval výtažky keře Erythoxylon coca (kokain), výtažky stromu Cola nitida (kofein) a víno. Tento nápoj vynalezl lékárník John S. Pemberton z Atlanty ve státě Georgia. Na počátku 80. let 19. století uvedl na trh posilující nápoj (tonikum) nazvaný "Pembertonova koka" z francouzského vína. Když v Atlantě začala prohibice, nahradil Pemberton víno sirupem. Nový nápoj nazval "Coca Cola: nápoj abstinentů". Roku 1904 se rozšířily obavy z narkotických vlastností kokainu a ty pak vedly k zákazu používání výtažků z koky. Americká vláda se nakonec pokusila přinutit firmu Coca Cola, aby změnila název tohoto nápoje. Po několika právních roztržkách se název podařilo zachovat především proto, že Coca...

—————

19.11.2009 15:09

Trošku jiný příběh stvoření

Na počátku pokryl Bůh zemi brokolicí, květákem a špenátem, zelenou a žlutou a červenou zeleninou všeho druhu, aby muž a žena mohli žít dlouho a zdravě. A Satan stvořil Algidu a Rafaelo. A zeptal se: "Ještě pár horkých višní k té zmrzlině?" A muž odpověděl "Ano, rád" a žena poznamenala: "Mně prosím ještě horkou vafli se šlehačkou ." A tak každý nabrali 5 kilo. A Bůh stvořil jogurt, aby si žena mohla uchovat figuru, která se muži tak líbila. A Satan vytvořil z pšenice bílou mouku a z řepy cukr a zkombinoval je. A žena změnila svou konfekční velikost z 38 na 46. I řekl Hospodin: "Zkuste můj čerstvý okurkový salát." A Ďábel k tomu stvořil dressing a česnekový toast jako přílohu. A mužové a ženy si po tomto požitku povolili pásky alespoň o jednu dírku. Bůh ale vyhlásil: "Dal jsem vám přece čerstvou zeleninu a olivový olej na ni!" A Satan vytvořil malé briošky a Camembert, humrové chlebíčky a kuřecí  prsíčka na másle, k čemuž bylo již třeba druhého talíře. A hladina...

—————

19.11.2009 15:07

Používání cizích slov

  Jak mluvit? Mluvím a píšu jak mi zobák narostl. Svoji snahu o kultivované vyjadřování jsem vzdala ve druhé třídě, kdy nám paní učitelka v hodině češtiny vysvětlovala, jak je důležité mluvit spisovně. Asi měla značné pedagogické nadání, protože domů jsem ze školy odcházela s odhodláním, že už ode mě nidko nikdy neuslyší nespisovné slovo. Moje nadšení bylo zkaleno hned první větou, kterou jsem v rámci svého polepšovacího programu vyprodukovala po tátově otázce: "Tak jak bylo ve škole? A co jste měli k obědu?" Teď zazářím! Spisovně jsem odvětila: "PRÝT", a čekala lačně na pochvalu. Táta se zarazil a povídá: "Cože jste měli?" V duchu se mi ho zželelo, taky nemluví zrovna jako vybraná encyklopedie, tak jsem důrazně a trochu se soucitem nad nevzdělaným otcem zopakovala: "PRÝT!" Na chválu jsem čekala marně, táta se začal hlasitě smát, konečně mu to došlo. "Aha, prejt. Jak jsi přišla na prýt? Jak tě to, prosím tě, napadlo?" Vysvětlila jsem, že nás paní učitelka nabádala, abychom...

—————